پیشگیری از خشکی پوست

پیشگیری خشکی پوست

خشکی پوست به دلیل کمبود چربی پوست نیست بلکه فقدان یا کاهش آب پوست باعث خشکی میشود . تمامی درمانها سعی دارند که آب پوست و رطوبت محیط مجاورپوست را جایگزین کنند.
پیشگیری
دمای اتاق باید در پایین ترین حد مطلوب باشد و توصیه می شود که از دستگاههای مرطوب کننده هوای اتاق استفاده شود. این دستگاهها میتوانند پرتابل و یا تبعیه شده در سیستم گرمایی منزل باشند. اگرچه در صورت عدم عایق بندی مناسب رطوبت از منزل به محیط بیرون پخش خواهد شد و یا به رنگ و یا دیوارهای منزل آسیب خواهد زد.
استحمام بدون استفاده از مرطوب کننده باعث تشدید خشکی پوست می شود ولی اخیراً‌ مشخص شده که، استحمام یک یا دو بار در روز با استفاده از مرطوب کننده بلافاصله بعد استحمام، روی پوست نم دار ، باعث پیشگیری و درمان خشکی پوست می شود. آب حمام باید ولرم باشد.
اضافه کردن روغن های حمام به وان مفید است و به عنوان یک روش جایگزین می توان یک قاشق چایخوری روغن حمام را با یک چهارم فنجان آب گرم مخلوط کرد و این ترکیب را بعد استحمام روی پوست ماساژ داد.
تماس بیش از حد با آب و صابون و پاک کننده ها و سایر مواد شوینده باید محدود شود واستفاده استفاده از یک صابون ملایم یا پاک کننده غیرصابونی مانند پن های پوستی توصیه می شود.
از ضربه های مکانیکی ناشی از تمامی پارچه های زبر و یا لباسهای تنگ اجتناب شود. مصرف مداوم نرم کننده ها توصیه می شود که شامل لوسیون ها و کرمها و یا ترکیبات غلیظ تر مانند وازلین هستند. بهتر است که این مواد روی پوست مرطوب و نم دار استفاده شوند.
با ما همراه باشید در کانال زیبایی دکتر جهانگیری